Acta Informatica Pragensia 2014, 3(1), 128-136 | DOI: 10.18267/j.aip.412426

Informace hypermoderní doby

Miloš Vítek
Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové

Příspěvek otevírá problematiku, které se věnovala výroční 45. vědecká konference o systémovém inženýrství SYSIN 14: "Předpoklady informačních systémů" na Univerzitě Pardubice, Fakultě ekonomicko-správní a jejím Ústavu systémového inženýrství a informatiky, v květnu 2014.

Keywords: Systémové inženýrství, informatika, informační systémy, filosofie, sociologie, modernita, hypermodernita

Information in Hypermodern Age

The paper opens the issues of the annual 45th Scientific Conference on Systems Engineering SYSIN 14: "Preliminaries to Information Systems" holds at University Pardubice, Faculty of Economics and Administration, Institute of Systems Engineering and Informatics in May 2014.

Keywords: Systems engineering, Informatics, Information systems, Philosophy, Sociology, Modernity, Hypermodernity

Received: June 13, 2014; Revised: June 13, 2014; Accepted: June 13, 2014; Published: June 20, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vítek, M. (2014). Information in Hypermodern Age. Acta Informatica Pragensia3(1), 128-136. doi: 10.18267/j.aip.41
Download citation

References

  1. Brož, I. (1997) Velké postavy rodu Kinských. Praha: Petrklíč.
  2. Keller, J. (2013) Posvícení bezdomovců. Úvod do sociologie domova. Praha: SLON.
  3. Lipovetsky, G. (1983) Éra prázdnoty. Praha: Prostor.
  4. Lipovetsky, G., Charles, S. (2013) Hypermoderní doba. Od požitku k úzkosti. Praha: Prostor.
  5. Říhová, Z., Vítek, M. (1989) Kybernetika a teorie systémů. Praha: SPN.
  6. Vítek, M. (1990) Informatizace. Pardubice: VŠCHT.
  7. Vítek, M. et al. (1990) Systémové inženýrství. Pardubice: VŠCHT.
  8. Vítek, M. (2005) Systémová pedagogika. In Sborník XXXVII. vědecké konference o systémovém inženýrství SI. Hradec Králové: Gaudeamus.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.